Krzyżyk Danuta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia (Kościuszki 6)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(905)
Kotwica Wojciech
(794)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(670)
Krzyżyk Danuta
(-)
Kowalska Dorota
(665)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(661)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(606)
Konopnicka Maria
(590)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(554)
Shakespeare William (1564-1616)
(496)
Kochanowski Jan
(490)
Popławska Anna (tłumaczka)
(489)
Zarawska Patrycja (1970- )
(487)
Rzehak Wojciech
(483)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(466)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(465)
Tuwim Julian (1894-1953)
(461)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(444)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(428)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(422)
Disney Walt (1901-1966)
(420)
Zimnicka Iwona (1963- )
(407)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(401)
Prus Bolesław (1847-1912)
(398)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(394)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(389)
Drewnowski Jacek (1974- )
(378)
Roberts Nora (1950- )
(376)
King Stephen (1947- )
(351)
Prus Bolesław
(351)
Christie Agatha (1890-1976)
(345)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(345)
Osiecka Agnieszka (1936-1997)
(344)
Marciniakówna Anna
(341)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(340)
Sandemo Margit (1924-2018)
(337)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(323)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(321)
Szulc Andrzej
(320)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(307)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(305)
Fabianowska Małgorzata
(305)
Polańczyk Danuta
(301)
Steel Danielle (1948- )
(283)
Lem Stanisław (1921-2006)
(281)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(280)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(279)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(278)
Cygan Jacek (1950- )
(275)
Młynarski Wojciech (1941-2017)
(271)
Królicki Zbigniew Andrzej (1954- )
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Braiter Paulina (1968- )
(261)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(261)
Mazan Maciejka
(260)
Siesicka Krystyna (1928-2015)
(257)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(256)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(256)
Krasicki Ignacy
(251)
Goscinny René (1926-1977)
(248)
Boy-Żeleński Tadeusz
(246)
Leśmian Bolesław
(244)
Kraśko Jan (1954- )
(242)
Tolkien J. R. R. (1892-1973)
(237)
Verne Jules (1828-1905)
(235)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(234)
Słowacki Juliusz
(233)
Ławnicki Lucjan
(233)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(232)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(227)
Olewicz Bogdan (1946- )
(227)
Birek Wojciech (1961- )
(226)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(225)
Krajewski Seweryn (1947- )
(224)
Krella-Moch Aneta (1969- )
(224)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(220)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(219)
Siemianowski Roch (1950- )
(219)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(216)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(216)
Nienacki Zbigniew (1929-1994)
(214)
Szklarski Alfred (1912-1992)
(214)
Kondratowicz Janusz (1940-2014)
(213)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(212)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(212)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(212)
Dutkiewicz Marek (1948- )
(209)
Ludwikowska Jolanta
(209)
Twardowski Jan (1915-2006)
(205)
Beaumont Émilie (1948- )
(204)
Gawryluk Barbara (1957- )
(204)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(204)
Goliński Zbigniew
(201)
Dumas Alexandre (1802-1870 ; ojciec)
(200)
Gellner Dorota (1961- )
(200)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. C 376 (nr inw. 166857) (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Problemy w komunikacji dzieci z zespołem Aspergera / Danuta Krzyżyk. // W: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2/red.nauk.Anna Guzy, Bernadetta Niesporek-Szamburska. - Kielce, 2013, s. 22-30 Tytuł książki, nr inw. 166858.
Dokument nadrzędny:
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego” jest wydawane od 1977 roku – najpierw jako wydawnictwo ciągłe, a następnie jako rocznik. „Z Teorii i Praktyki Języka Polskiego” gromadzi teksty, które dotyczą zarówno teorii nauczania przedmiotu język polski i jego statusu jako dyscypliny naukowej, jak i praktycznych rozwiązań dydaktycznych. Artykuły zamieszczane są w dwóch działach: Edukacja literacka i kulturowa oraz Edukacja językowa. W osobnym dziale publikowane są recenzje. W gronie autorów publikujących swoje artykuły w czasopiśmie są nauczyciele akademiccy z różnych uczelni polskich i zagranicznych, przede wszystkim dydaktycy języka polskiego, specjaliści w zakresie kształcenia językowego, literackiego i kulturowego, oraz reprezentanci innych dyscyplin polonistycznych, czynni nauczyciele poloniści, uczący na wszystkich poziomach nauczania, a także doktoranci. Na łamach czasopisma wypowiadają się zarówno seniorzy polonistyki, o wielkim dorobku naukowym i dydaktycznym, jak i debiutanci, którzy przedstawiają swoje pierwsze publikacje. Czasopismo „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego” adresowane jest do kilku grup odbiorców: dydaktyków literatury i dydaktyków języka, nauczycieli polonistów, studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela, magistrantów i doktorantów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej