Sorting
Source
Katalog zbiorów
(1)
Form of Work
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
unavailable
(1)
Branch
Czytelnia (Kościuszki 6)
(1)
Author
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(1)
Audience Group
Lekarze
(1)
Neurologopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Autyzm
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Pediatria
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Współwystępowanie chorób
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
1 result Filter
Book
In basket
Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej. Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi. Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin: lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. C 616-053.2 (nr inw. 184731) (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again