Sorting
Source
Katalog zbiorów
(1)
Form of Work
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia Główna (Kościuszki 6)
(1)
Czytelnia (Kościuszki 6)
(1)
Author
Białecka-Pikul Marta
(1)
Newman Barbara M
(1)
Newman Philip R. (1942- )
(1)
Szmytke Magdalena
(1)
Szpak Marta
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(1)
Audience Group
Psycholodzy
(1)
Subject
Człowiek
(1)
Ewolucja
(1)
Osobowość
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Sprawiedliwość społeczna
(1)
Uczenie się
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Domain
Psychologia
(1)
1 result Filter
Book
In basket
Nauka patrzenia na zjawiska rozwojowe z perspektywy różnych teorii, czyli wyjaśnień, których prawdziwość sprawdzono w badaniach naukowych, to przygoda i wyzwanie. Uczy otwartości umysłu, refleksji, umiejętności zdystansowania się wobec prostych i szybkich wyjaśnień, poszukiwania rzetelnych źródeł wiedzy i dostrzegania rozwiązań praktycznych problemów dzięki świadomemu analizowaniu złożonych ludzkich zachowań. W trzech częściach książki autorzy kompleksowo omawiają: teorie, które akcentują rolę czynników biologicznych w rozwoju człowieka; teorie: ewolucyjna, psychoanalityczna i poznawcza. Teorie, które podkreślają rolę czynników środowiskowych w rozwoju człowieka: uczenia się, ról społecznych, rozwoju w biegu życia oraz sprawiedliwości społecznej. Teorie podkreślające interakcję między jednostką a środowiskiem: psychospołeczna, kulturowo-historyczna, bioekologiczna oraz teoria systemów dynamicznych. Barara i Philip Newmanowie nie tylko przedstawiają teorie rozwoju, lecz także porównują je ze sobą, pokazują kontekst historyczny i kulturowy, w którym powstały i nadal powstają, wskazują ich zalety i wady, pytają, jak wykorzystać wiedzę naukową w praktyce i jak zgodnie z każdą z koncepcji interpretować studia przypadków. Nie budują w czytelniku przekonania, że nauka jest „wiedzą oświeconą”, przeciwnie - pozwalają dostrzec jej kumulatywny charakter i metodologiczny rygor, który nakazuje sprawdzać prawdziwość tez różnych teorii i otwierać się na nowe odkrycia. Głównym celem tej książki jest wspieranie krytycznego myślenia i aktywnego podejścia do uczenia się.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. W_184327 (nr inw. 184327) (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. C 159.9 (nr inw. 183758) (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again