322216
Book
In basket
W tomie pod tytułem "Edukacja artystyczna a metafora" zostały zamiesz­czone artykuły uczestników II Ogólnopolskiej Konferencji Edukacji Arty­stycznej EDUART „Metafora - Sztuka - Aktywność twórcza", która odbyła się 20-21 października 2005 roku w Toruniu. Współczesne rozumienie metafory nie wiąże jej tylko z językiem werbalnym, z twórczością literacką, ale także z zagadnieniami związany­mi z procesami poznawczymi i myśleniem człowieka, z jego życiem co­dziennym, jako zdolność do dostrzegania podobieństwa pomiędzy różny­mi zjawiskami, obiektami i znaczeniami. Wszechobecność i różnorodność metafory oraz jej ważność dla procesu rozumienia informaqi wskazuje na konieczność badań nad tym fenomenem w znacznie szerszym zakresie, niż to było do tej pory. Metafora uważana jest przez wielu badaczy za jedną z najważniejszych właściwości procesu poznawczego człowieka, przenosi bowiem znaczenie i pozwala na natychmiastowe rozumienie złożonych zja­wisk w różnych systemach symbolicznych - zarówno werbalnych, jak i wi­zualnych, dźwiękowych, ruchowych i innych. Wzrost zainteresowania tworzeniem i rozumieniem metafor związany jest zatem z jednej strony z docenianiem metafory jako środka przenoszą­cego znaczenie i pozwalającego na odkrywanie nowych sensów i znaczeń w wyrażeniach mniej lub bardziej znanych. Z drugiej strony zaś z siłą jej od­działywania w sferze poznawczej, okazuje się bowiem, że to, jak rozumiemy rzeczywistość, zależy od tego, jaką metaforą się posługujemy w stosunku do niej.
Zawiera:
Availability:
There are copies available to loan: sygn. C 37 (nr inw. 13085) (1 egz.)
Notes:
General note
Materiały z II Ogólnopolskiej Konferencji Edukacji Artystycznej Eduart "Metafora, sztuka, aktywność twórcza", 20-21 października 2005 r., Toruń.
Bibliography, etc. note
Bibliografia przy referetach.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again